ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱- تب طولانی ممکن است نشان دهنده بیماری کاوازاکی باشد.

در بعضی از مواقع کودکان در اثر ابتلا به یماری کاوازاکی دچار تب طولانی مدت می شوند. در این بیماری غدد لنفاوی بیش از ۱.۵ سانتی‌متر بزرگ می‌شود که البته این علائم ممکن است با همدیگر نباشند و معمولا بیماری دوره حاد (یک تا ۲ هفته) به طول می‌انجامد و بیمار با تب بسیار بالا مراجعه می‌کند و دانه‌های قرمز رنگ در ۸۰ درصد کودکان وجود دارد.

مهم‌ترین نکته بیماری کاواساکی این است که درصورت تشخیص ندادن و درمان بموقع و مناسب، یک چهارم از کودکان مبتلا دچار مشکلات قلبی خواهند شد و تا آخر عمر با آن دست به گریبان خواهند بود. این درحالی است که اگر این بیماری بموقع تشخیص داده شود و درمان مناسب آغاز شود این عدد به کمتر از دو درصد خواهد رسید. بنابراین نقش تشخیص و درمان در این بیماری بسیارمؤثر و حیاتی است.

در دوران حاد نیز ممکن است قلب فرد دچار التهاب شود و همچنین منجر به افزایش ضربان، تنگی نفس و حتی نارسایی شدید قلب شود، تصریح کرد: در این بیماری ممکن است بیمار درد شکم و مفاصل داشته باشد و بعد از دوره حاد که دو هفته است، دوره تحت حاد شروع می‌شود که با پوسته‌ریزی در انگشت دست و پا آغاز می‌شود و در هفته دوم تا چهارم بیماری پلاکت‌ها نیز افزایش می‌یابند. حتی در این مرحله ممکن است عوارض قلبی آنوریسم عروق کرونر رخ دهد و با خطر مرگ ناگهانی کودک به خصوص در افرادی که تب طولانی دارند، همراه باشد. چنانچه درمان به موقع صورت گیرد تا حد بسیار زیادی از عوارض قلبی و عروقی بیمار پیشگیری می‌شود.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۴/۱۶
  • رها کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی