ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

۱- گرایش به مصرف مواد مخدر و الکلی:

بدون شک یک نوجوان افسرده تمایل به مصرف مواد اعتیاد آور تمایل پیدا می کند یا حتی به آنها فکر می کند. بنابراین بهتر است پس از مشاهده اولین علائم افسردگی در نوجوان خود به فکر درمانن قطعی آن باشید تا از بروز این اتفاقات ناخوشایند جلوگیری کرده باشید.

۲- دیر آمدن به خانه:

چنانچه در محیط خانواده نتوانید محفل شاد و به دور از دعوا و ناراحتی را برای فرزند خود مهیا کنید رفته رفته دیر آمدن های وی به خانه شروع می شود که می تواند نشانه ای از افسردگی باشد.

۳- فرار از مدرسه یا خانه:

یک نوجوان افسرده بدون اینکه چیزی به شما بگوید از رفتن به کلاس درس خودداری می کند و به مرور زمان این غیبت های وی زیاد می شود.

۴- استفاده بیش از حد از تلفن همراه:

فرقی نمی کند که فرزندتان دختر باشد یا پسر! یک نوجوان افسرده برای رهایی از بار غم و فشار افسردگی به دنیای مجازی وارد شده و ساعات زیادی از وقتش را در این دنیای مجازی سیر می کند. ولی استفاده‌ی بیش‌ازحد از تلفن‌ هوشمند و اینترنت، فقط تنهایی آنها را بدتر می‌کند و افسردگی در نوجوانان را تشدید می‌نماید.

۵- عدم تمرکز و حواس پرتی:

از علائم بارز و مشخص افسردگی، عدم تمرکز و حواس پرتی را می توان نام برد این ویژگی ها در تمام فعالیت ها و حتی کارهای ساده و پیش پا افتاده در فرد افسرده نمایان است.

۶- بی مسئولیتی و نداشتن علاقه به فعالیت ها:

یک نوجوان افسرده نمی تواند به درستی از عهده مسئولیت های محول شده به خودش بر بیاید. همچنین هیچ علاقه ای به شرکت در فعالیت های گروهی و ندارد  کم کم رابطه خود با دوستانش را به کلی قطع می کند.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۴/۱۶
  • رها کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی