ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰
  1. پزشکان برای مادران شیرده مصرف بیشتر غذاهایی مثل آش، شوربا، حلیم و … را بعلت هضم بسیار آسانی که دارند توصیه می کنند. بر اساس روش سنتی هند، زنان شیره بیشتر غذا‌های کره‌ای و یا سوپ مصرف می‌کنند. هر چند متخصصان تغذیه به شما اجازه‌ی مصرف هر نوع غذایی را می‌دهند. شما می‌توانید غذا‌های زیادی میل کنید و به راحتی هضم کنید. غذا‌های مخصوصی برای خانم‌های هندی توسط مادرانشان تهیه می‌شود که شامل دانه‌های روغنی، دانه‌های خشخاش، کره‌ی آب شده، بادام و … می‌باشد و شما از خوردن آن ترسی به دل راه ندهید.
  2. خوردن غذاهای تند و چرب برای کودک شما مناسب نیست، پس از خوردن غذاهای دارای چربی و فلفل زیاد خودداری کنید. همچنین بهتر است از غذاهای ترش استفاده نکنید. رفتار کودک شما، به شما نشان می‌دهد که چگونه خوردن شما بر روی او تاثیر می‌گذارد. مواد غذایی تند و چرب باعث درد در شکم نوزاد می‌شود و نمی‌تواند مواد مغذی مورد نیاز نوزاد را فراهم کند.
  3. مادران باید وعده های غذایی شان را کوتاه تر و بیشتر کنند. اگر شما ۲ تا ۳ وعده غذای سنگین بخورید، سیستم گوارش شما اذیت خواهد شد. پس بهتر است که وعده‌های غذایی خود را افزایش دهید. یک کاسه فرنی در اواخر شب و یک کاسه دیگر در هنگام برخاستن از خواب مفید است. یک کاسه فرنی و یا بادام فرنی برای مادران شیرده غذای مناسبی است.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۴/۱۶
  • رها کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی