ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

زیبایی جنین

در ابتدای این مطلب بهتر است مروری داشته باشیم بر مراحل رشد و شکل گیری جنین در ماههای اول زندگی خود. با اینکه براساس تحقیقات پس از شکل گیری جنین، در روز ۲۵ بارداری، سر، چشم ها و نیز بازوها شروع به جوانه زدن می کنند و به زودی پاها نیز شروع به رشد می کنند در ماه دوم اعضای بدن جنین تکامل بیشتری پیدا می کند. در ماه سوم بارداری چهره جنین شباهت بیشتری به چهره انسان ها پیدا می کند و نیز شبکیه چشم های او تشکیل می شود، در این ماه سرنوشت ساز جنسیت جنین تا حد زیادی معلوم می شود و سلول های عصبی مغز و اعصاب تکامل پیدا می کنند.

 

مراحل-رشد-جنین  خب دریافتیم که تنها در پایان سی روز از شکل گیری جنین او دارای چشم، گوش، دهان، کلیه، کبد، یک بند ناف و پمپاژ خون قلب است. اما در ماه پنجم بارداری نشانه های زیبایی در جنین آشکار می شود از جمله مژه چشم، موهای سر و ابرو و ناخن های دست شکل گرفته و پوست بدن جنین نیز توسعه پیدا می کند.

 

کارشناسان اعتقاد دارند خوردن غذاهای سالم و مغذی در دوران بارداری و نیز جلوگیری از استرس، استعمال دخانیات، خوردن فست فود و نوشابه های شیرین علاوه بر حفظ سلامت جنین می تواند باعث زیبایی او نیز شود. همچنین برای رشد بهتر جنین و زیبایی او توصیه می کنند مادر از مواد پروتئینی و لبنیات کم چرب، دانه های غلات و مغزهای آجیل مصرف کنند تا جنین آنها زیبا تر شود البته فاکتور های ژنتیکی و چهره اقوام درجه یک، سن مادر، ماه شکل گیری نطفه و بسیاری عوامل دیگر در چهره جنین موثر است.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۴/۱۶
  • رها کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی