ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

 ۱- مصرف غذاهایی که پروتئین بالایی دارند

مواد-پروتئینی

 

غذاهای غنی از پروتئین شامل گوشت لخم، تخم مرغ و مخصوصاً زرده تخم مرغ،لبنیات و حبوبات است. برای مقوی شدن شیر شما باید از این مواد در رژیم غذایی روزانه شما استفاده شود. پس مواد غذایی ذکر شده را به برنامه روزانه خود اضافه کنید. همچنین خوردن آبگوشت و کله پاچه در چرب و غلیظ شدن شیر مادران تأثیر مستقیمی دارند.

 

۲- مصرف میوه و سبزیجات:

سبزی-و-میوه

 

سبزیجات مانند اسفناج و کلم، سبزیجات نارنجی مانند هویج و فلفل و سبزیجات نشاسته ای مانند نخود فرنگی و سیب زمینی را باید مصرف کنید. همچنین ۲تا ۴ واحد میوه می توانید مصرف کنید.

 

۳- مصرف غلات و حبوبات:

گندم-و-جو

 

از جمله غلاتی که به مقوی شدن شیر مادران کمک می کند می توان برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نام برد. لوبیا ها و عدس منبع غنی پروتئین هستند که خوردن آنها توصیه می شود. البته از مصرف غذاهای حاوی گندم و جو نباید غافل شد چون تأثیر شگفت انگیزی در این زمینه دارند.

 

۴- مصرف لبنیات

لبنیات

 

شیر و خامه و کره از جمله مهمترین لبنیاتی هستند که تأثیر زیادی درافزایش و مقوی شدن شیر مادر دارند. اگر کالری روزانه شما متوسط ۲۴۰۰ کالری است، شما بهتر است ۳ لیوان لبنیات مانند ماست،شیر و یا پنیر بخورید.

 

سایر خوراکی های مؤثر در مغذی شدن شیر مادر:

 

مصرف غذاهای دریایی مانند میگو، ماهی سالمون و پولاک 

آجیل و انواع مغزها

روغن جگر ماهی

شیره انگور

نارگیل 

دلستر

پرتغال

اسفناج

مصرف مویز

 

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۲/۱۵
  • رها کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی