ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

ghaazaB

مطالب آموزشی پزشکی

  • ۰
  • ۰

کودک کم شنوا

 ۱- قرار گرفتن در معرض سر و صدای زیاد یکی از علتهای خیلی مهم کم‌شنوایی است. طبق تحقیقات انجام شده، نتایج تکان‌دهنده‌ای حتی در کودکان ۱۵ ماهه پیدا کردند و مشاهده کردند بچه‌هایی که توسط والدین‌شان روی موتورسیکلت سوار شده‌اند یا بچه‌هایی که در اتومبیل‌های با صدای موزیک بلند یا در ترافیک پر سر و صدای شهر هستند. دچار کم‌شنوایی یا افت شدید شنوایی و غیرقابل برگشت شده‌اند که متاسفانه این موارد در کشور ما و به‌خصوص درشهرهای بزرگ بسیار زیاد است.

۲- والدین باید گوش ‌درد کودکان را خیلی جدی بگیرند. عفونت‌های حاد و مزمن گوش میانی یکی از عواملی است که عدم درمان ,ن باعث کم شنوایی و در نهایت ناشنوایی می گردد. طبق آماری دراین زمینه ۷۰ تا ۸۰ درصد کودکان قبل از رسیدن به سن مدرسه یک بار گوش درد را تجربه می‌کنند.

۳- عفونت با ویروس سیتومگال

۴-  بیماری‌هایی مانند اوریون، سرخچه، سرخک و… در همه جای دنیا زنان حداقل سه ماه قبل از بارداری باید واکسن سرخجه بزنند زیرا ابتلا به این بیماری در دوران بارداری عوارض بسیار وحشتناکی در جنین ایجاد می‌کند که یکی از آنها مشکلات در محدوده گوش و حلق و بینی است.

۵- مننژیت میکروبی دوران نوزادی که جزو مهم‌ترین علل کم‌شنوایی و ناشنوایی محسوب می‌شود و بر اساس آمار شایع‌ترین بیماری‌ ایست که در دوره نوزادی می‌تواند به کاهش شنوایی درکی عصبی شدید تا عمیق منجر شود.

برخی عوامل هم هستند که ایجاد زمینه مناسب برای ابتلا به یک مشکل را می‌کنند مثل کمبود ید در یک بیماری به نام منیر که سبب ایجاد کاهش شنوایی‌های درکی عصبی و حملات سرگیجه می‌شود.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....

  • ۹۹/۰۲/۱۵
  • رها کریمی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی